Friday, March 25, 2011

Welcome to SK Kg. Keningau

Lega rasanya, minggu pertama praktikum sudah selesai dengan sempurna. Syukur kerana saya dapat merasa sendiri bagaimana nak jadi guru yang hebat, mantap dan bergaya mendidik, dalam situasi sebenar. Minggu pertama ni banyak juga tugasan yang saya buat. Hari pertama sampai di sekolah, saya dan 4 lagi rakan yang lain turut serta mengikuti perhimpunan rasmi sekolah. Bersama kami juga ada sekumpulan junior kami yang menjalani PBS Fasa 1. Bestnya.
.
.

Logo Sekolah Kebangsaan Kampung Keningau,

Keningau.

Pejabat guru SK Kg. Keningau. Sangat luas dan selesa.

Ni saya dengan si Wan. Tengah main DOTA. hehehe

Yang baju biru ni, si Roi. Yang dua lagi Ono ngan K. Mana dia tu..oo
.
.
Aku ditugaskan mengajar kelas tahun 2 Anggerik. Ajar Bahasa Melayu sebanyak 9 waktu bersamaan 4 jam 30 minit. Boleh tahan juga lamanya. Bukan sehari ye, tapi empat hari dari hari Isnin hingga Khamis. Hari Jumaat, tiada ku mengajar. Duk urus portfolio dengan buku rekod praktikum.
.
SELAMAT DATANG KE SK KG KENINGAU.

0 Comments:

Post a Comment



Bicara Manusia Berakal

"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan orang lain ketika berdaya untuk membalas dan bersikap adil ketika masih kuat"