Friday, March 25, 2011

Tahun 2 Anggerik

Tahun 2 Anggerik, murid-murid yang bakal diajar oleh Cikgu Tom selama sebulan (4 minggu). Sekarang tinggal 3 minggu saja untuk mengajar murid-murid di kelas tahun 2 Anggerik ini. Hari Rabu tu aku sempat masuk kelas ni, sesi berkenal-kenalan dengan murid-murid di kelas ni. Paling banyaklah murid yang akan saya ajar ni iaitu seramai 34 orang. Syukur juga, semua mereka ni, aku tengok baik-baik semuanya dan masalah berbahasa tu agak kurang sebab mereka kan murid yang pandai dan baik. Nama mereka ni unik sangat sampai, aku sendiri susah mau sebut dengan betul. hehehehe
.
.
Mula mengajar Hari Khamis, 24 Mac 2011. Starting yang agak pelahan mantapnya. Masih belum ada pengalaman mengajar, memang agak kaku berdepan dengan murid. Tapi kali pertama mengajar ni berjalan dengan baik juga sebab aku dapat mengawal kelas dan murid bekerjasama dalam aktiviti P&P. Ni beberapa gambar yang sempat saya ambil ketika murid-murid saya membuat latihan pemahaman yang diberikan.
.
Senarai nama murid Tahun 2 Anggerik (Tak jelas kan)
.
i
Sapa bilang mengajar ni senang? Sapa?...huahuahua... silap la orang yang berbicara sedemikian. Mengajar budak ni bukan senang tau. Susah sangat berbanding pekerjaan lain. Tapi nilah suatu kerjaya yang amat mulia, mendidik anak bangsa menjadi modal insan yang berjaya dan berguna kepada negara suatu masa nanti. Percayalah, ia akan terjadi..hohohoho

0 Comments:

Post a Comment



Bicara Manusia Berakal

"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan orang lain ketika berdaya untuk membalas dan bersikap adil ketika masih kuat"